کاربردهای گوناگون ورمیکولیت

کشاورزی

مهم ترین کاربرد آن در کشاورزی ( انواع کودشیمیایی، علف کشی ها و حشره کش ها و اختلاط آن با خاک باعث ایجاد تخلخل بیشتر و جذب خاک می شود)، باغبانی (32%)، مصالح ساختمانی (36%) (تولید گچ و سیمان با وزن سبک و اضافه کردن ورمیکولیت به مخلوط بتون و ایجاد مخلوط بتون سبک وزنی)، مواد پرکننده، انواع عایق های صوتی و حرارتی (27% عایق گرمایی) کاربرد دارد.

ورمیکولیت به آسانی به پوسته های غیر قابل انعطاف، خم پذیر و نازک تقسیم می شود. تجمع ورمیکولیت فاقد تورق در تولید لایه های گچ، کاهش خاکستر که در حباب های دیگ بخار با سوخت ذغال سنگ وجود دارد، یک جزء (ذره)موجود در گل های حفاری کاربرد دارد. در گرمای ناگهانی C ° 1000-900 آب بین لایه ای ورمیکولیت مصرف شده و باعث تورقی عمود بر صفحات ورقه های نازک می شود که منتهی به انبساط 12-8 و افزایش چگالی از 960-640 تا 192-56 Kg/m3 شده است که وابسته به اندازه دانه و روش انبساط است. ورمیکولیت تورق عموماً به رنگ طلایی یا برنزی با جلای فلزی هستند. ورمیکولیت حرارتی متورق شبیه به پرلیت است. باغبانی و گلکاری جذاب

حامل توانایی ورمیکولیت برای جذب رطوبت، ایجاد تخلخل و باقی ماندن در جریان سیال آزاد دارای اهمیت است. جذب در حدود 240% وزنی و 50-40% حجم که در کشاورزی یا باغبانی و گل کاری (کودشیمیایی- علف کش یا حشره کش، بذر، چگونگی و حالت خاک، محیط رشد گیاه است. مخلوط ورمیکولیت، پیت (زغال سنگ نارس) یا مواد غذایی گیاهی در یک محیط بدون خاک به نام آب کشت است.

عایق کاری

ساختار ورمیکولیت از90% هوای محبوس تشکیل شده و به صورت منبسط با وزن سبک بوده که عایق حرارتی خوبی است (رسانایی w/m°C 065/0-062/0 و مقاومت گرمایی بالایC ° 1100 )، عایق صوتی و از نظر شیمیایی خنثی و نسبتاً نسوز (مقاوم در برابر آتش)، ضد پوسیدگی (فساد)، بی بو و عدم سوزش از خصوصیات قابل توجه است که در برخی محصولات ساختمانی مانند بتون و گچ سبک وزن، گچ های ژیپسی، عایق پرکننده سست، مواد مرکب کاهش دهنده صدا، پوشش ضد آتش شامل: ساختار کاشی های سیلیکاته سدیم فولادی است،  (جابجایی آزبست در عایق ها، کلاچ و ترمز و…. مصالح ساختمانی بتون های سبک وزن که به سستی متراکم شده اند . ورمیکولیت در جهت استفاده از انواع اهرم جعبه ماکو و سیمان پرتلند به کار برده می شود. سیمان های با سیلیس یا آلومینای بالا برای تنوره (دودکش) های بخار عایق، دیگ بخار یا کوره ها استفاده می شود. ورمیکولیت یا پرلیت به همراه آسفالت یا یک سیلیکات به علت مقاومت آب به عنوان پرکننده حفرات برای عایق حرارتی استفاده می شود (سیمان سیاه یا ساختارهای دیگر بنایی.

نسوز

خواص نسوز ورمیکولیت دردمای Sintering، C ° 1260 و نقطه ذوب C ° 1315 در متالورژی (مواد مرکب داغ و مواد عایق مذاب) و نسوزها (آجرهای عایق و تخته ها یا اشکال) وجود دارد. کاربرد نهایی این کانی عموماً بسته به محتوای ورمیکولیت (ps %99-90)، بازده تورق و چگالی بعد از تورق است. در ایالات متحده امریکا، تقریباً اندازه های سرند بالایی و پائینی عبارتند از :

• درجه 1 (درشت ) 15- تا 5میلیمتر

• درجه 2 (متوسط) 3 تا 5 میلیمتر

• درجه 3 (ریز ) 1 تا 3- میلیمتر

• درجه 4(پودری)1تا 0 میلیمتر

جایگزینی

چندین ماده می تواند جانشین ورمیکولیت برای کاربردهای گوناگون گردد. پرلیت منبسط شده، می تواند برای بتون سبک وزن (پرلیت نوعی شیشه ولکانیکی شبیه ابسیدین می باشد) مورد استفاده قرار گیرد. شیل،سیلت و رس می توانند مانند ورمیکولیت استفاده شوند اگرچه این مواد ارزانتر هستند ولی بطور قابل ملاحظه ای سنگین تر از پرلیت و ورمیکولت هستند. فایبرگلاس، پرلیت و Slag Wood می توانند برای عایق کاری مورد استفاده قرار گیرند. تعدادی از دیگر موادی که در کشاورزی برای آماده سازی خاک جهت گیاه کاری وگل کاری مورد استفاده هستند می توان (پیت،Saw dust،Woodchips، برگ و دیگر مواد آلی) را نام برد.