میکا کانی با کاربردهای گوناگون

میکا نمونه ای از ورقه های معدنی سیلیکات است که در زمینه های وسیع و گسترده ای کاربرد دارد . به عنوان پایه اصلی در ساخت شیشه ی پنجره ها و به طور کلی شیشه هایی که مقاومت زیادی نسبت به تغییرات دما دارند ، استفاده می شود . همچنین میکا در ساخت ابزار و آلات برقی نقش حیاتی داشته و دارد . در زمان های قدیم به عنوان ماده ای بسیار کم یاب تلقی می شده و با کشف کوه های عظیم میکا در آفریقا و جنوب آمریکا در قرن ۱۹ ، قیمت آن کاهش پیدا کرده است .

نام معدنی آن گفته شده که از لغت لاتین micare مشتق شده که به دلیل ظاهر درخشانش بوده است . میکا در میان مواد معدنی جز آن دسته ای است که درخشندگی و تابش اش را حفظ می کند و نور را مستقیم منعکس می کند . میکا در طبقه ی سیلیکات ها دسته بندی می شود . همچنین آن را در دسته ی مواد معدنی ای قرار می دهند که خواص مونوکلینیک ها را دارد مثل کریستال .

به این دلیل که میکا در انواع متفاوتی از سنگ ها یافت می شود ، قیمت آن نسبت به قدیم بسیار ارزان تر شده است . با کشف ذخیره های عظیم  در سرتاسر دنیا فرآیند های استخراج این ماده ی معدنی شروع شد. در حال حاضر هند به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهایی که دارای مقدار زیادی مواد معنی است تلقی می شود . بعد از آن چین است که سردرمدار تولید میکا در جهان (برای اهداف) متفاوت است . کشورهایی نظیر کره جنوبی ، کانادا ، ایالات متحده هم تولیدات عظیمی دارند .

موارد استفاده ی میکا متفاوت هستند و می توان از آن در صنایع گوناگون بهره برد . با تبدیل کردن آن به ورقه می توان از ورق میکا در شیشه ی پنجره ها استفاده کرد که این دو نوع اصلی تر آن ورقه میکا نرم و ورقه میکا خشک می باشد. زیرا همان طور که گفته شد میکا  نسبت به افت و خیز دما تحمل بالایی دارد . برای ساخت خانه های سبز بسیار کاربرد دارد . همچنین در عناصر رنگی به کار رفته در درها و پنجره ها از آن بهره می برند. پودر سفید میکا در فرمول های ساخت خمیر دندان استفاده می شود .

میکا در سرتاسر این کره ی خاکی یافت شده و محققان پیش بینی می کنند که بسیاری از جنبه های کاربردی آن ، هنوز ناشناخته باقی مانده.

رضایتمندی مشتریان،بزرگترین سرمایه و افتخار ماست و به آن خواهیم بالید.

شرکت زمین کاو
www.zaminkav.com
info@zaminkav.com
تلفن: 3-88385541-021
فکس: 88385096-021

موبایل شرکت: 09365077781